تبلیغات
وبلاگ انجمن تربیت بدنی | دانشگاه پیام نور لواسان - کشیدگی و اسپاسم عضله ذوزنقه ای

 

  فهرست

  نویسندگان

  لینک دوستان
· وبلاگ تاریخ ورزشی
· دانشگاه پیام نور لواسانات

  امکانات


تبلیغات

   کشیدگی و اسپاسم عضله ذوزنقه ای
سه شنبه 25 آبان 1389  نویسنده : فرید کوثری | Admin  دسته بندی : آسیب شانه و بازو  نظر دهید!نظرات

تعریف

آسیب آرنج | Sport-lavasanعضله ذوزنقه ای در قسمت فوقانی پشت قرار دارد و قسمت داخلی شانه را به ستون مهره گردنی اتصال می دهد. اعمال کشش روی آن می تواند به کشیدگی یا پارگی آن منجر گردد. گاهی موارد هم دچار اسپاسم دردناک می شوند که می توانند منجر به سردرد شود

 

علل

• کشیدگی ها یا اسپاسم این عضله اغلب ناشی از استفاده بیش از اندازه از شانه یا بازو است. این امر اغلب در حرکاتی ایجاد می شود که لازمه انجام آنها قرار گرفتن دستها در امتداد سر می باشد مثل شیرجه زدن یا اسپک زدن و ..... .

• اعمال وزن زیاد روی شانه ها.

• حالت قرار گیری نادرست گردن مثل کارکردن زیاد با کامپیوتر

علائم ونشانه ها

• کشیدگی یا پارگی این عضله سبب بروز درد شدید در حد فاصل بین شانه ها در پایئن و مهره های گردن در بالا می شود.

• اسپاسم این عضله سبب سفتی و درد این عضله می گردد.

• درد با حرکات شانه و گاهی با تنفس تشدید می گردد.

• عضلات در لمس سفت و حساس هستند

درمان

• در ابتدا باید با استفاده از کیسه حاوی یخ محل را به مدت 30-20 دقیقه سرد کرد و این کار را هر 4-3 ساعت انجام دارد و تا زمان رفع کامل درد آنرا ادامه داد (معمولاً 3-2 روز طول می کشد)

• گاهی پزشک برای شما داروهای ضد التهابی مناسب تجویز خواهد نمود.

• ماساژ درمانی می تواند بسیار مفید باشد می توانید این امر را خودتان انجام دهید به این گونه که یک توپ تنیس را روی زمین و زیر گردن خود گذارده و آنرا با حرکات گردن روی عضله ذوزنقه ای جابجا کنید تا به بخشها ی مختلف عضله نیرو وارد کند و آنرا گرم کند.

• چنانچه قصد بازگشت به فعالیت ورزشی را دارید لازم است که یک دوره ورزشهای لازم برای توانبخشی این آسیب را انجام دهید.

• لازم است در فاز بهبودی از انجام حرکات یا ورزشهایی که سبب تشدید یا بروز مجدد این آسیب می شوند پرهیز کنید بعد از بهبودی کامل و انجام ورزشهای لازم برای توانبخشی دوباره ورزش اختصاصی خود را انجام دهید

مدت علائم

مدت زمان ادامه یافتن علائم بر حسب شدت آسیب، سن شما، سابقه یا عدم سابقه آسیب قبلی در این ناحیه و وضعیت کلی سلامت بدن شما متفاوت است. یک کشیدگی ملایم عضله رومبوئید(ذوزنقه ای ) طی چند هفته بهبودی می یابد در حالی که آسیب شدید این عضله به 6 هفته یا بیشتر زمان برای بهبودی نیاز دارد

بازگشت به فعالیت

زمان بازگشت برای هر کس متفاوت است اما بطور کلی زمانی که فرد در حرکات باز و یا شانه درد نداشته باشد و توان عضلانی قبل از آسیب را بدست آورده باشد می تواند به ورزش خود باز گردد

 ورود به بخش | Sport-lavasan          ورود به بخش | Sport-lavasan

پیشگیری

اسپاسم و کشیدگی عضله رومبوئید را می توان به بهترین نحو با گرم کردن عضله قبل از ورزش پیشگیری نمود. چنانچه گرم کردن توسط حرکات کششی صورت گیرد و بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.



  جستجو در سایت



  آرشیو


  آمار

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
تعداد کل پست ها :
آخرین بروز رسانی :

© تمامی حقوق برای صاحب سایت محفوظ است.

کپی برداری از مطالب این سایت بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع می باشد.

DESIGNED BY: Farid Kosari